יש בלבול גדול בנושא של אומגה 3, אז בואו נעשה סדר
יש שני חומצות שומן שצריך לספק לגוף, כוון והוא לא יכול ליצרם, לכן הם נקראות חומצות שומן חיוניות. חומצות השומן החיוניות הן: אומגה 3 ואומגה 6. יש חשיבות גדולה בגוף ליחס בין אומגה 3 חאומגה 6. מחקרים שמוכיחים כי עודף של אומגה 6 יחסית לאומגה 3 גורם דלקות וקרישתיות יתר.
 
אומגה 6 אנחנו מקבלים בנדיבות מהטבע, היא קיימת כמעט בכל מזון.
לעומת זאת אומגה 3 היא די נדירה וקיימת בדגים ובצומח במיוחד בזרעי פשתן ובזרעי צ'יה.
 
אומגה 3 היא משפחה של חומצות שומן שהמשותף  להם היא תכונה של קשר כפול באטום שלישי לרביעי.
אחת מבנות במשפחה נמצאת בצמחים ונקראת אלפא לינולנית( ALA) ואילו שתי האחרות נמצאות במזון מן החי במיוחדים בדגים והן נקראות EPAו- DHA

זרעי צ'יה

זרעי צ'יאה

     
ידוע שחלקים מגוף נבנים מאומגה שלש שבא מהחי כלומר מ-EPAו-DHA.
הגוף מסוגל להפוך את האומגה 3 שבא מהצומח (זרעי צ'יה או פשתן) לצורה של אומגה 3 שבא מהחי.
 
ממחקרים נודע לנו שיעילות של המרה מALAל EPAו-DHAהיא כ 10%, כלומר מכמות מסויימת של אומגה 3 צמחי רק 10% נהפכים בסופו של דבר לאומגה 3 מן החי.
לכן הטענה של יצרני האומגה מדגים שעדיף לקחת אומגה 3 מהחי.
לעומתם יצרני האומגה 3 הצמחי מכריזים שהם נקיים ממתכות כבדות.
אומגה 3 מהצומח נמצא בעיקר בזרעי פשתן, שמן מרווה מרושתת, גרעיני (זרעי) צ'יה CHIA ורגלת הגינה.

זרעי פשתן


 

     
בנוסף לתכולה של האומגה שלש זרעי הצ'יה מכילים
פי 8 יותר אומגה 3 מדג סלמון
פי 3 יותר ברזל מתרד
פי 15 יותר מגנזיום מברוקולי
פי 6 יותר סידן מחלב
פי 3 יותר אנטיאוקסידנטים מאוכמניות כחולות
יותר סיבים תזונתיים מזרעי פשתן ופחות מתחמצים בטמפרטורה גבוהה
יותר חלבונים מסויה

 

 

     
 
       

לפרטים על סדנה שיכולה לשנות את החיים שלכם

 

 

       

Comments are closed.